16/03/2024
Stefaan Segers

Kwik kwam net tekort in een spannende finale 18-21

Met Boeckenberg en Kwik kregen we ook hier weer, net zoals bij de U13 & U15, de nummers 1 en 2 tegenover elkaar. In de competitie waren dit 2 wedstrijden met weinig doelpunten en wisselende resultaten. 18-15 voor Kwik en 17-11 voor Boeckenberg dus het beloofde een spannende wedstrijd te worden!

Een prima start voor de Panters met de 0-1 van Mattijs Preckler op doorbraak en vervolgens een benutte penalty van Charlotte De Haan (0-2). Robbe Wouters, ook met een penalty zorgde voor een eerste Kwik-doelpunt. Mado Verhoeven met haar eerste doelpunt op schot (1-3). Beide ploegen lieten elkaar in die beginfase, net zoals eigenlijk gedurende de hele wedstrijd, geen moment los. Rinske De Vylder scoorde de 2-3 na een mooie 2de kansverplaatsing. Niet veel later zagen we ook een prachtig blok van Mira Demuys (Boeckenberg) op Kwik-dame Bieke De Vylder. Dat blok typeerde ook de gehele U19-wedstrijd die gepaard ging met veel intense en stevige duels, prima bewaakt door de het uitstekend leidende duo Steve De Jonghe & Timothy Kolmus. Wanneer Florian Van Hoeck een penalty uitlokt vindt Kwik-coach Lies Bollaerts het welletjes en grijpt ze naar een TO. Florian Van Hoeck werkt de stip feilloos af en brengt Boeckenberg zo op 2-5. Eerste wissel bij Kwik, net zoals vorige week, waar Yarne Vranckx Niels Ansoms komt vervangen. Het sein voor Kwik om een versnelling hoger te schakelen. Onder leiding van Lore Wouters komen ze weer eentje dichter na een ver schot (3-5). Senne De Wandel scoort dan zijn eerste doelpunt achter de korf, er zouden er nog 5 volgen en brengt de score naar 3-6. Yarne Vranckx met een mooi uitgelokte stip naar 4-6. Lore Wouters brengt dan met nog 2 verre loeiers Kwik terug gelijk en dan volgt er een ongelooflijk slot van de eerste helft. Met nog 14 seconden op de klok zien we nog 3 doelpunten: Bieke De Vylder met een penalty naar 7-6, direct beantwoord Senne De Wandel (7-7) en aan de andere kant vindt Robbe Wouters ook nog de korf. Nog heel wat twijfels als in de daaropvolgende fase er nog een Panter wordt omvergelopen na een dreiging maar deze fout viel buiten de tijd en dus gaan we rusten met een 8-7 voorsprong voor de Kwikkers.

De 2de helft starten we met ver schot nummer 4 van Lore Wouters (9-7). Héél even lijkt het erop dat Kwik stilletjes de bovenhand neemt maar Boeckenberg voelt dat ze de controle verliezen en gaat vol aan de slag in eigen aanval. Senne De Wandel scoort van ver de 9-8 maar ziet niet veel later hoe Yarne Vranckx een penalty kan benutten na een inschattingsfout onder de korf. Mattijs Preckler met de 10-9, in combinatie met de daaropvolgende aanval een penalty van Mado Verhoeven zorgt voor een 10-10 tussenstand met nog 22 minuten te spelen. Een onbedoelde stevige botsing tussen Yarne Vranckx en Mira Demuys zorgt ervoor dat het spel even stilligt maar na verzorging kan Mira Demuys verder. Senne De Wandel (schot), invalster Elfie De Boever met haar eerste schot direct raak en opnieuw Mado Verhoeven zorgen voor een tussenspurt naar 10-13. Die tussenspurt zou Kwik later in de wedstrijd zuur opbreken want hoe hard Kwik ook nog zijn best doet, zo geraken ze maar liefst 5x terug tot op 1 doelpunt, ze zouden er niet meer in slagen om nog gelijk te maken. Ze proberen nog wel met een penalty van Lore Wouters en Yarne Vranckx (schot) naar 12-13 maar bijna elke keer als ze op 1 doelpunt komen slaagt Boeckenberg erin om direct de eerstvolgende aanval te scoren. 13-15 na een mooie tip-in van Florian Van Hoeck. We krijgen daarna nog scores van Yarne Vranckx (korte kans), vrijworp van Robbe Wouters, Xander Lauwijck (schot) voor Kwik. Langs Boeckenberg-zijde noteren we in die tijdspanne schoten van Senne De Wandel, Mattijs Preckler, Rik Van Aelst en Charlotte De Haan. Ondertussen staan we op 16-19 voor Boeckenberg met nog enkele minuten te spelen. Kwik probeert nog en komt nog 1x tot op 1 doelpunt via Robbe Wouters (onder de korf) en Yarne Vranckx met een slimme vrijworp maar het zijn Senne De Wandel en Mado Verhoeven die de wedstrijd beslissen.

18-21 voor Boeckenberg en zo behalen de Panters een hard bevochten overwinning en dus ook titel!

Kwik

Robbe Wouters (5) - Niels Ansoms - Xander Lauwijck (1) - Alexander Cools - Bieke De Vylder (1) - Rinske De Vylder (1) - Maike De Vylder - Lore Wouters (5)

Wissels: Yarne Vranckx (5) - Elias Kerstens - Polina De Backer

Boeckenberg