16/03/2024
Stefaan Segers

Ze klopten AKC/Luma met duidelijke 14-7 cijfers

Ook in de 2de zaalfinale kregen we een duel tussen de nummers 1 en 2 uit de reguliere zaalcompetitie. Vobako, dat Ganda vorige week versloeg (16-10), nam het op tegen AKC/Luma. Die waren op hun beurt te sterk voor ASKC (14-12).

Ook hier zagen we weer vlotte start. AKC/Luma scoorde direct de 0-1 via Lian Kurti op schot na een enorm lange aanval die bijna 1,5 min duurde. Maar Vobako antwoordde onmiddelijk via een penalty (Joni Peeters). Ook de 2-1 (Maya Van Ossel) en de 3-1 (Julie Van Laerhoven) volgden snel. Janne Diels kon niet achterblijven en scoorde de 4-1 op schot en zo hadden op dat moment alle Vobako-dames gescoord. Daarna zagen we eenzelfde verloop dan bij de U13-finale met een middenstuk waarin er lang niet gescoord werd. Vobako had het overwicht met langere aanvallen en meerdere kansen per aanval. Het AKC/Luma-vak dat op dat moment in aanval stond kon wel goede kansen creëren maar liep constant tegen 1-schotsaanvallen aan waardoor hun aanvallers moeilijk in het ritme geraakten. Ilja Cordon (coach AKC/Luma) probeerde bij te sturen met een time-out op 5 min van de rust maar het gewenste effect bleef uit. Integendeel zelfs, Vobako volgde het voorbeeld van hun clubgenoten bij de U13 en sloot de 2de helft af met nog enkele doelpunten op korte tijd. Robbe Schelkens kon een overname, na een mooie doorbraak van Vik Van Hoof, verzilveren voor de 5-1. Sander Lasters met een wegtrekker uit de rebound (6-1) en Julie Van Laerhoven met haar 2de inloper (7-1) zorgden voor de verdiende 7-1 ruststand.

Ook nu weer een vlotscorende start met binnen de 9 seconden al een inloper door Joni Peeters (8-1), direct gecounterd door Amy Van Hove op schot (8-2). Julie Van Laerhoven opnieuw met een inloper voor de 9-2. Enkele minuten later, met nog 17 min op de klok, tracht AKC/Luma toch iets te veranderen aan de Vobako-dominantie. Finn Van Mieghem & Ebe Cordon worden van vak verwisseld in een poging om ook het 2de AKC/Luma-vak aan het scoren te krijgen. Sander Lasters, die vanuit de rebound werd vrijgespeeld, zorgt met een wegtrekker voor nummer 10. Lian Kurti (10-3) en Joni Peeters met een vrijworp zorgen zo halverwege de 2de helft voor een 11-3 tussenstand. Ondertussen is ook Noor Cheraa (AKC/Luma) van vak verhuisd en komt ze zo naast Amy Van Hove te staan. Weer Sander Lasters, die een sterke 2de helft speelde, zorgt voor een kloof van 10 doelpunten (12-3 inloper & 13-3 schot). Met de 14-3 van Vik Van Hoof krijgen we de 7de oranje-zwarte speler op de tabel. Afsluiten doen we met 4 AKC/Luma-doelpunten, Noor Cheraa rondt nog 2 inlopers af (14-4 en 14-7). Ebe Cordon zorgt zo'n 5 minuten voor tijd voor de eerste 2 AKC/Luma-doelpunten van het 2de aanvalsvak met een inloper (14-5) en een schot (14-6).

AKC/Luma knokte een hele wedstrijd voor wat het waard was maar botste op een dominante oranje-zwarte muur. Ook finale nummer 2 blijkt op die manier succesvol voor de organiserende vereniging Vobako die zo weer een jeugdbeker bij mogen zetten op de al goed gevulde prijzenkast.

Vobako

Joni Peeters (2) - Julie Van Laerhoven (3) - Maya Van Ossel (1) - Janne Diels (2) - Sander Lasters (4) - Vik Van Hoof (1) - Seppe Baeyens - Robbe Schelkens (1)

Wissels: Lins Driesen - Fien Diels - Arwen Van Den Ende - Fran Goossens - Tuur Oostvogels - Jorbe Wouters - Daan Dekkers - Milan Docx

AKC/Luma