09/03/2024
Stefaan Segers

Ze volgden zo het goede voorbeeld van de oranje-zwarte U13'ers

De eerste halve finale in de U15-categorie ging tussen Vobako en Ganda. Tijdens de competitie was Vobako al eerder 2x te sterk voor Ganda. Vobako opende sterk en stond al snel 2-0 voor. De toon werd zo gezet voor de rest van de eerste helft waarin Vobako constant het voortouw nam en licht domineerde. Vooral langs dameskant bleken de Kempenaars (12 van de 16 doelpunten) over heel de wedstrijd bekeken net te sterk. Via 2-0 ging het nog voort naar, 5-1 en 6-2. Al kwam Ganda net voor de rust toch nog even sterk terug 6-4 ruststand.

Hetzelfde spelbeeld in de tweede helft, al kwamen de Gentenaars toch sterk uit de kleedkamer (6-5). De 2de helft verliep grotendeels hetzelfde, Vobako dat wel domineerde maar lang moeite had om echt los te geraken (10-7). Vooral aanvoerder Seppe Hansens, Febe Van Der Beken en Sander Vanden Herrewegen (elk 3 stuks) hielden Ganda lang in de wedstrijd maar Ganda bleek te afhankelijk van deze 3 pionnen om echt aanspraak te maken op de overwinning. Ze presenteerden zich echter als een strijdlustig team.

De laatste 5 minuten kon Vobako de tijd nemen om enkele spelers nog een welverdiende applausvervanging te gunnen. Twee op twee dus voor Vobako! Morgen om 12u zal hun U17-ploeg proberen daar nog een finaleplek aan toe te voegen. Tegenstander dan wordt Voorwaarts/Molinos.

Foto's: Marco Spelten (Actiefotografie.be)