09/03/2024
Stefaan Segers

Vobako haalde het met 7-4 in een spannende eerste halve finale

Vobako en AKC/Luma beten de spits af in Herentals. Beide ploegen lieten de zenuwen in de kleedkamers en gingen wervelend van start. Het scoreverloop verliep afwisselend en vlot, voor een halve finale U13, en na 10 minuten stond er een 3-3 stand op het bord. Het 2de gedeelte van de eerste helft begonnen de zenuwen, met wat vertraging, toch hun werk te doen en kwam er veel afval in beide aanvallen. AKC/Luma trachtte wat meer rust te brengen en nam een eerste TO, zo'n 4 minuten voor de rust. Deze TO veranderde echter weinig en we gingen rusten met een 3-3 stand.

Dit spelbeeld trok zich door bij de start van de 2de helft. Vobako, dat de reguliere competitie foutloos afsloot met 14 overwinningen, begon stilletjes meer controle over de wedstrijd te krijgen. AKC/Luma kreeg meer en meer moeite om goede aanvallen in elkaar te boksen en uiteindelijk leidde dit tot een 4-3 voorsprong voor Vobako na een balverlies voor AKC/Luma bij het uitwerken. Ajoub Cheraa trok met zijn eerste balcontact nog wel de score gelijk 4-4 maar Morris Belmans legde de wedstrijd in een definitieve plooi met een dubbel salvo vanop de vrijworp (5-4 & 6-4). Fleur Diels legde de eindstand vast met een inloper 7-4.

Een verdienstelijk AKC/Luma mag zo terugblikken op een knappe wedstrijd maar ziet uiteindelijk Vobako als eerste de U13-finale bereiken.

Foto's: Marco Spelten (Actiefotografie.be)